Ειδήσεις και News για Showbiz-gossip, Σειρές, Media & μουσική

ΚΛΕΙΣΙΜΟ
life

Ο Αμαζόνιος ήταν κάποτε… βοσκοτόπι!

Ο Αμαζόνιος ήταν κάποτε… βοσκοτόπι!

Μπορεί πλέον να αποτελεί τον μεγαλύτερο πράσινο «πνεύμονα» του πλανήτη μας, ωστόσο, σύμφωνα με πρόσφατες ανακαλύψεις, κάποτε το τροπικό δάσος του Αμαζονίου είχε εντελώς διαφορετικό κλίμα και μάλιστα χρησιμοποιούνταν ως… βοσκότοπος.\r\n\r\nΟπως επισημαίνουν οι ερευνητές, το τροπικό δάσος δημιουργήθηκε πριν από μόλις 2.000 χρόνια εξαιτίας μιας απότομης κλιματικής αλλαγής που συνέβη τότε.\r\n\r\nΟπως αναφέρουν, το μεγαλύτερο τμήμα της περιοχής, όπου βρίσκεται σήμερα το τροπικό δάσος του Αμαζονίου, ήταν καλυμμένο με γρασίδι το οποίο εξελίχθηκε σε πλούσια βλάστηση και τελικά σε ζούγκλα καθώς το κλίμα γινόταν όλο και πιο υγρό με το πέρασμα των χρόνων.\r\n\r\nΟπως αναφέρει ο επικεφαλής της μελέτης Τζον Κάρσον, από το Πανεπιστήμιο Ρίντινγκ στη Βρετανία, μιλώντας στην Daily Mail: «το κυρίαρχο οικοσύστημα έμοιαζε περισσότερο με σαβάνα, παρά με το τροπικό δάσος που βλέπουμε σήμερα»\r\n\r\nΟι επιστήμονες μελέτησαν τεχνητές χωματουργικές εργασίες, που αποκαλύφθηκαν από πρόσφατες καταγραφές στη Βολιβία, που περιλάμβαναν χαντάκια μήκους 1.100 μέτρων και μέχρι 3 μέτρα βάθος και 4 μέτρα πλάτος.\r\n\r\nΕπίσης σε αρχαία ιζήματα λιμνών, οι ερευνητές βρήκαν μεγάλες ποσότητες γύρης χλόης, καθώς και στοιχεία που αποδεικνύουν ότι στην περιοχή γινόταν καλλιέργεια αραβοσίτου.\r\n\r\nΣύμφωνα με την έκθεση που δημοσιεύτηκε στο PNAS, οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι το πλούσιο τροπικό δάσος που υπάρχει σήμερα, δεν υπήρχε πριν από μερικές χιλιάδες χρόνια και οι ντόπιες φυλές δεν ήταν κυνηγοί του δάσους, αλλά γεωργοί και κτηνοτρόφοι.\r\n\r\nΠηγή: iefimerida.gr

Ακολουθήστε το Alterinfo στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα!

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ