Ειδήσεις και News για Showbiz-gossip, Σειρές, Media & μουσική

ΚΛΕΙΣΙΜΟ
ΕΛΛΑΔΑ

Έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο – Πώς θα λειτουργεί

Μείωση στη τιμή του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες για τις μικρές αποστάσεις θα φέρει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο και αναμένεται να μπει σε πλήρη εφαρμογή το 2016.

Έρχεται το ηλεκτρονικό εισιτήριο – Πώς θα λειτουργεί

Μείωση στη τιμή του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες για τις μικρές αποστάσεις θα φέρει το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο και αναμένεται να μπει σε πλήρη εφαρμογή το 2016.\r\n\r\nΠαράλληλα, μετά από δύο χρόνια θα μπει σε εφαρμογή και το ζωνικό σύστημα χρεώσεων στις αστικές συγκοινωνίες, δηλαδή θα υπάρχουν χρεώσεις στους επιβάτες ανάλογα με την απόσταση των διαδρομών. Μικρές διαδρομές χαμηλή τιμή εισιτηρίου, μακρινές διαδρομές ακριβότερη τιμή εισιτηρίου.\r\n\r\nΕιδικότερα, κατά τη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου του υπουργού Ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη και του υπουργού Μεταφορών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, παρουσιάστηκαν οι λεπτομέρειες του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου (ΑΣΣΚ), ή «ηλεκτρονικό εισιτήριο», που μαζί με την εγκατάσταση του συστήματος της τηλεματικής, θα επιτρέψουν στην αναβάθμιση των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την εξυπηρέτηση των πολιτών.\r\n\r\nΤο ηλεκτρονικό εισιτήριο θα εφαρμοσθεί πλήρως εκ του μηδενός με την εγκατάσταση όλου του απαραίτητου εξοπλισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, ενώ παράλληλα θα αξιοποιηθούν οι δυνατότητες και ο υφιστάμενος σχετικός εξοπλισμός του μετρό (κέντρο ελέγχου και αυτόματοι πωλητές εισιτηρίων), που θα ενοποιηθεί με τα υποσυστήματα των υπολοίπων μέσων μαζικής μεταφοράς.\r\n\r\nΜπάρες σε μετρό, ηλεκτρικό και προαστιακό – «Τουρνικέ» σε λεωφορεία τρόλεϊ και τραμ\r\n\r\nΘα χρειαστεί τοποθέτηση μπαρών σε μετρό, ηλεκτρικό και προαστιακό (υπολογίζεται μεταξύ Ιανουαρίου – Αυγούστου 2016), αλλά και «τουρνικέ» σε 1.750 λεωφορεία και 250 τρόλεϊ και 70 συρμούς του τραμ, ενώ παρελθόν θα αποτελέσουν τα χάρτινα εισιτήρια.\r\n\r\nΓια τις μπάρες, ο πρόεδρος του ΟΑΣΑ Γ.Δημητριάδης είπε ότι θα τοποθετηθούν στους 64 σταθμούς του μετρό στις γραμμές 1, 2 και 3, δηλαδή στο κλασικό μετρό και στον προαστιακό.\r\n\r\nΣε ότι αφορά το χάρτινο εισιτήριο αυτό θα αντικατασταθεί από ηλεκτρονικές «έξυπνες κάρτες» δύο τύπων, η επικύρωση των οποίων θα γίνεται εξ αποστάσεως, χωρίς ο επιβάτης να χρειάζεται να εισάγει την κάρτα του στο επικυρωτικό μηχάνημα. Ο ένας τύπος ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα υποκαταστήσει τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών και ο άλλος τις δεσμίδες εισιτηρίων.\r\n\r\nΑναλυτικά οι δύο τύποι κομίστρου υπό τη μορφή ηλεκτρονικών «έξυπνων καρτών»:\r\n\r\n- το «Πολλαπλό», μια έξυπνη κάρτα χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC) μνήμης (χωρίς μικροεπεξεργαστή), στην οποία θα μπορούν να αποθηκεύονται χρηματική αξία (stored Value), χρόνος ή αριθμός μετακινήσεων και\r\n\r\n- την «Κάρτα», μια έξυπνη κάρτα χωρίς επαφή (Contactless Smart Card-SC) με μικροεπεξεργαστή, η οποία θα υλοποιεί διάφορα προϊόντα κομίστρου, για παράδειγμα, προϊόντα απεριορίστων διαδρομών, μεγάλης διάρκειας ή μεγάλης αποθηκευμένης αξίας. Στις «έξυπνες κάρτες» θα αποθηκεύονται όσα δεδομένα του κομίστρου και της χρήσης του απαιτούνται για την εφαρμογή των προϊόντων κομίστρου.\r\n\r\nΗ επικύρωση των «έξυπνων καρτών» θα είναι υποχρεωτική σε κάθε επιβίβαση.\r\n\r\nΟι επιβάτες θα επικυρώνουν την κάρτα τους με τη χρήση τερματικής συσκευής που θα είναι εγκατεστημένη εντός του οχήματος στην περίπτωση των οδικών μέσων (λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ) ενώ στην περίπτωση των σιδηροδρομικών μέσων (μετρό, αστικός και προαστιακός σιδηρόδρομος) η επικύρωση θα γίνεται στις πύλες εισόδου και εξόδου( υποχρεωτική και κατά την έξοδο).\r\n\r\nΣτην περίπτωση ελέγχου κομίστρου, ο επιβάτης θα επιδεικνύει την έξυπνη κάρτα που έχει επικυρώσει κατά την είσοδό του στο όχημα ή στο σταθμό.\r\n\r\nΟ έλεγχος θα γίνεται με τη χρήση ειδικής φορητής συσκευής ελέγχου έξυπνων καρτών.\r\n\r\nΤα δύο αυτά μέσα δεν διαφέρουν ως προς τα προϊόντα κομίστρου που θα μπορούν να υλοποιήσουν και θα είναι κατά κανόνα επαναχρησιμοποιήσιμα δια της επαναφόρτισής τους, η οποία και θα γίνεται σε διάφορα σημεία πώλησης. Επομένως και με τα δύο μπορούν να υλοποιηθούν προϊόντα χρονικής διάρκειας (π.χ. εβδομαδιαίο ή μηνιαίο), αριθμού μετακινήσεων (π.χ. εισιτήριο 10 μετακινήσεων) ή αποθήκευσης ενός χρηματικού ποσού (π.χ. 50 ευρώ, “pay as you go”).\r\n\r\nΠηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Alterinfo στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι όλα τα τελευταία νέα!

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ
PRODUCED BY WHISKEY